اخبار > نشست «بررسی آسیب‌شناختی-پدیدارشناختی آموزش موسیقی دستگاهی در سطح دانشگاه» برگزار شد.


  چاپ        ارسال به دوست

نشست «بررسی آسیب‌شناختی-پدیدارشناختی آموزش موسیقی دستگاهی در سطح دانشگاه» برگزار شد.

به گزارش روابط‌ عمومی پژوهشکده هنر، نشست «بررسی آسیب‌شناختی-پدیدارشناختی آموزش موسیقی دستگاهی در سطح دانشگاه»، به دبیری مجید پروانه‌پور، عضو هیئت علمی و مدیر گروه نظریه و نقد هنر پژوهشکده هنر، در هفته پژوهش، سه شنبه 29 آذرماه 1401 به‌صورت حضوری برگزار شد و پویا سرایی، عضو هیات علمی گروه موسیقی واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی به سخنرانی پرداخت.

پویا سرایی در این نشست به نقد آموزش موسیقی دستگاهی در مقاطع مختلف تحصیلی پرداخت و آموزش حال حاضر ما را فقط آن چیزی دانست که گونه موسیقایی کلاسیک را تقویت می‌کند.از نظر این پژوهشگر و نوازندهٔ سرشناس موسیقی، ضعف عمدهٔ آموزش موسیقی سنتی در ایران تمرکز بر حفظ ردیف در تمامی مقاطع تحصیلی است که منجر به مغفول ماندن سایر ضروریات می‌شود. او ضمن تقسیم‌بندی فعالان حوزه موسیقی به سه دستهٔ ردیف‌دانان، نقش‌پذیران، و پدیده‌ها، به تحلیل کارایی‌های هر یک پرداخته و با ذکر مثال‌هایی از جهان آموزش موسیقی آکادمیک، کاستی‌ها و کارایی‌های هر یک را بر شمرد. در پایان نشست نیز، دکتر سرایی ضمن پیشنهاد راه‌کارهایی در راستای آموزش موسیقی، ازجمله اهمیت توجه به تکنیک و تاکتیک و مباحث مربوط به فرایندهای فنی یادگیری موسیقی، ابراز امیدواری کرد که با توجه ویژه به موضوع آموزش موسیقی بتوان در راه بهبود شرایط گام‌های بهتری برداشت. 


٠٩:٤١ - يکشنبه ٤ دی ١٤٠١    /    شماره : ٩٨٧٤    /    تعداد نمایش : ١٣٦



خروج




اخبار